استاندارد و نحوه کابل کشی شبکه

درهر پروژه ای باید نیاز ها و اهداف های تشکیل شبکه را دقیق مشخص کنیم کارشناسان ما به دلیل داشتن تجربه کاری بالا، تمامی نیازهایی و مواردی که برای متشری لازم و نیاز هست و مشتری از آن بی خبر است لیست کرده و ارائه می کنیم. تا نیاز های شبکه تعیین و هدف گذاری شود.

ترسیم نقشه کار

درهر پروژه ای باید نیاز ها و اهداف های تشکیل شبکه را دقیق مشخص کنیم کارشناسان ما به دلیل داشتن تجربه کاری بالا، تمامی نیازهایی و مواردی که برای متشری لازم و نیاز هست و مشتری از آن بی خبر است لیست کرده و ارائه می کنیم. تا نیاز های شبکه تعیین و هدف گذاری شود.
شبکه بعد از تعیین نیاز کارشناسان نت مپ به بررسی شرایط می پردازد تا محل راه اندازی شبکه و نحوه انجام ان به نحوه احسن صورت گیرد همچنین شرایط موجود تا رسیدن به بهترین راه کار و هزینه در پروژه ، نتیجه این بررسی باعث کنترل هزینه و کارایی بهتر شبکه می شود.

بعد از طی شدن این مراحل باید نقشه کار را ترسیم کنیم 

علاوه بر نرم افزار Visio که یکی از بهترین گزینه ها جهت طراحی شبکه کامپیوتری و زیرساخت می باشد از ابزارهای زیر هم می توانید برای رسم دیاگرام شبکه استفاده کنید:

نرم افزار رایگان Cade

نرم افزار رایگان Cade
نرم افزار رایگان Cade
  •  جمع و جور اما قدرتمند 2D وکتور ویرایشگر شبیه به Visio قابلیت.
  •  می تواند مورد استفاده برای ایجاد نمودار شبکه و نمودار و فلوچارت طرحواره نقشه ها و خیلی بیشتر. شما می توانید با استفاده از بلوک های از پیش تعریف شده بدوی اشکال و تصاویر وکتور و رستر. بلوک/ویژگی های مجموعه می تواند تغییر و تمدید است. کار در CADE بدون نیاز به خاص و مهارت های طراحی.
  •  ایده آل برای مهندسین شبکه و شبکه طراحان که نیاز به رسم دقیق شبکه اسناد و مدارک. رابط بصری کمک می کند تا برای ایجاد دقیق نمودار در یک دقیقه. فقط کشیدن و رها کردن از قبل کشیده شده اشکال 
  • نرم افزار شامل تمام CADE عملکرد و بالا فراهم می کند که قابلیت تبدیل. آن را با بهره گیری از محبوب ترین CAD فرمت های مانند AutoCAD DXF/DWG و Bentley Microstation DGN; محبوب geospatial وکتور با فرمت ESRI shapefile; داخلی DTC فرمت محبوب JPG های WMF های PDF های XAML فرمت های. هر ترکیبی از فرمت های پشتیبانی میکند
  •  نه تنها 2D وکتور ویرایشگر اما آن است که یک ابزار برای انتشار و به اشتراک گذاری نقشه های بیش از Internet. After انتشار CADE اسناد و مدارک قابل مشاهده هستند و با یک مرورگر وب به طور منظم و بدون هر گونه پلاگین. برای تغییر نقشه کشی CADE مورد نیاز است.
  • CADE فراهم می کند و کار مشترک بر روی نقشه. چندین کاربر می تواند کار بر روی همان سند قفل کردن / باز کردن نقاشی. این سند را می توان با استفاده از رابط وب و یا با استفاده از CADE رابط کاربری نرم افزار. CADE به راحتی می توان یکپارچه به جدید و یا موجود Windows یا نرم افزار وب.
  • CADE می تواند مورد استفاده برای ایجاد Windows و برنامه های مبتنی بر وب. لطفا دانلود و بررسی CADE کنترل بسته است. این بسته شامل.NET C#, Visual C++, Visual Basic و Delphi نمونه.
    تفاوت کلیدی از سایر محصولات است CADE رویداد هشدار از طریق مکانیسم است که اجازه می دهد تا کنترل CADE عملیات از میزبانی نرم افزار و کاردانی به منطق کسب و کار با طراحی اطلاعات.

نرم افزار Concept Draw

ConceptDraw Diagram
ConceptDraw Diagram

ConceptDraw Diagram نرم افزاری کاربردی و قدرتمند جهت طراحی فلوچارت ، نمودار و سایر اشکال گرافیکی است که کاربران کسب و کار و مدیران پروژه را قادر می سازد تا فرآیندهای پیاده سازی کسب و کار، ساختارهای گرافیکی ، اسناد کسب و کار و یا سایر اسناد و مدارک ، جریان های کسب و کار یا محصول را ایجاد کنند. با استفاده از برنامه ConceptDraw Diagram شما قادر خواهید بود کل کتابخانه های نرم افزار را دانلود کنید (به عنوان مثال، برای تصویر فرآیند کسب و کار، نمودار جریان تدارکات، نمودارهای فرایند کسب و کار IDEF، فلوچارت های متقابل عملکردی، و غیره ). همچنین نرم افزار ConceptDraw DIAGRAM سازگار با MS Visio (نقاشی ها و استنسیل ها) و پشتیبانی از فرمت های مختلف، از جمله فایل های گرافیکی، یا پاورپوینت، PDF و SVG است. شما می توانید کار خود را به SWF (Adobe Flash)، PDF، EPS، HTML، SVG، PPTX یا به صورت یک فایل گرافیکی خروجی بگیرید.


نرم افزار رایگان Dia

 

ابزار رایگان، قدرتمند و متن باز به منظور ترسیم نمودار و دیاگرام است که به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانید دیاگرام‌های فنی را متناسب با هر نیازی ترسیم کنید و به راحتی بر طرح نهایی آن مدیریت داشته باشید. این برنامه، در مقایسه با دیگر ابزارهای مشابه، از سادگی بیشتری برخوردار است تا همه افراد حتی مبتدیان هم بتوانند به راحتی از امکانات آن بهره ببرند.

رابط گرافیکی این نرم افزار، تا حد امکان ساده و زیبا طراحی شده و فاقد هرگونه پیچیدگی است. بنابراین شما با استفاده از ابزارهای موجود در این نرم ازار، به راحتی می‌توانید نمودارهای یو‌ام‌ال (UML) را طراحی و ترسیم کنید. امکانات موجود در این برنامه به منظور طراحی انواع نمودار و دیاگرام، محدود به زمینه‌ای خاص نیست و کاربر می‌تواند بر حسب نیاز خود نمودارهای شبکه، مدارات الکتریکی، پایگاه داده (مهندسی نرم افزار) و … را ترسیم نمایند. در صورتی که شما هم به ابزاری احتیاج دارید که امکان ترسیم ساده نمودارها را برایتان فراهم کند، پیشنهاد می‌کنیم فرصت استفاده از این برنامه را از دست ندهید

ویژگی های نرم افزار Dia :

    • امکان ترسیم ساده و آسان انواع نمودارها
    • مناسب برای ترسیم دیاگرام یو‌ام‌ال، مدارات الکتریکی، الگوریتم و فلوچارت و …
    • امکان پرینت کردن نمودای ترسیم شده
    • قابلیت خروجی گرفتن در فرمت‌های EPS, SVG, CGM, PNG و …
    • قابلیت استفاده از انوع اشکال هندسی
    • دارا بودن رابط گرافیکی زیبا و کاربرپسند


نرم افزار رایگان Diagram Designer

نرم افزار Diagram Designer
نرم افزار Diagram Designer

Diagram Designer یک برنامه ساده و با حجم که برای طراحی نمودارها و دیاگرام های گرافیکی به کار می رود. این برنامه با رابط کاربری عالی می تواند به شما این قابلیت را دهد که انواع فلوچرات ها ، نقشه های ذهنی ، نمودارهای سازمانی و … را با اشکال مختلف هندسی ایجاد نمایید.

این برنامه همانطور که از اسمش پیداست ، مخصوص طراحی های دیاگرام ها و نمودارها می باشد که با رابط جذاب و زیبا و ساده ، به شما امکان کار با هر دانش کامپیوتری با این برنامه را می دهد و ابزارهای عالی و در دسترس خود می تواند امکانات جالبی را به شما دهد.

این ابزار با رابط کاربری عالی که می توانید در دو قسمت جدا ، ابتدا قسمت راست می توانید آبجکت های مختلف و دلخواه تان را به برنامه دراگ و دراپ کنید و نمودارهای مختلف را با دسته بندی های متفاوت شامل نمادهای مختلف ، فلوچارت های برنامه نویسی و … را رسم نمایید.

برخی از ویژگی های نرم افزار Diagram Designer :

    •  رابط کاربری فوق العاده ساده
    •  وجود اشکال و فلش های متنوع ، حتی پیچیده ترین نمودار گردش کسب و کار
    •  قابلیت رسم انواه نمودارها و فلوچارت ها
    •  کاربردی در طراحی فلوچارت های برنامه نویسی
    •  دارای دسته‌بندی‌های مختلف
    •  اشکال هندسی متنوع در رنگ‌های گوناگون


نرم افزار eDraw Max

نرم افزار eDraw Max
نرم افزار eDraw Max

 

Edraw Max ابزاری قدرتمند جهت رسم و طراحی جداول و نمودارهای مختلف با اشکال گوناگون با توجه به نیاز خود می باشد. توسط این نرم افزار نموداری از نوع طراحی شبکه های Lan را رسم کنید. در این نرم افزار به راحتی می توان نمودارها و جداول را تنها با چند کلیک ایجاد نمود. همچنین در این نرم افزار می توان از عکس ها و اشکال مرتبط با موضوعات مختلف استفاده نمود. نرم افزار گرافیکی کاملاً بر اساس بردار است. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توان نمودار گردش کار، نمودار سازمانی، فرایند تجاری، نمودار ، جریان کار، ساختار برنامه، نمودار بکه، دیاگرام پایگاه داده و نمودارهای بسیاری را ایجاد کرد. همچنین توسط کتابخانه نمودارهای طراحی شده از قبل و بیش از 5000 علامت برداری، طراحی و ترسیم نقشه را آسان نموده است.


قابلیت های نرم افزار Edraw Max:


    • قابلیت ایجاد فلوچارت، نمودار سازمانی، دیاگرام شبکه و …
    • قابلیت متمایز کردن رنگ ها، فونت ها، اشکال، سبک ها، تصاویر، متن و نمادهای موجود بر روی هر شی از نمودار
      پشتیبانی از جدول
    • امکان اضافه کردن لینک
    • قابلیت بازیابی رنگ تصاویر، روشنایی
    • پشتیبانی از PNG شفاف
    • قابلیت یکپارچگی با برنامه های کاربردی آفیس
    • قابلیت تبدیل اطلاعات پیچیده به رنج وسیعی از نمودارها
    • شامل تصاویر با کیفیت عالی، نمونه ها و قالب های فراوان
    • توانایی ایجاد دیاگرام های با نمای بسیار حرفه ای را با استفاده از تم ها، افکت ها و سبک های موجود
      و…


نرم افزار ویژوال پارادایم Visual Paradigm

نرم افزار ویژوال پارادایم Visual Paradigm
نرم افزار ویژوال پارادایم Visual Paradigm

Visual Paradigm Editor  نام یک نرم افزار شناخته شده و حرفه‌ای برای مهندسین نرم افزار است که به واسطه آن می‌توان اشکال یو‌ام‌ال (UML) را به بهترین شکل ممکن طراحی و ترسیم نمود. علاوه بر این، کاربران قادرند با استفاده از امکانات گسترده این نرم افزار، چارت سازمانی کسب و کار خود را تشکیل داده و جریان‌های کاری را با دقیق‌ترین جزئیات در آن ترسیم نمایند. این نرم افزار پیشرفته و قدرتمند، تمامی امکانات مدنظر شما در زمینه معماری سازمان، مدیریت پروژه و … را در خود جای داده است تا بتوانید تیم نرم افزاری خود را در اجرای پروژه‌های بزرگ، به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید. با استفاده از این نرم افزار، کاربر می‌تواند نمودارهای یو‌ام‌ال را با بیشترین جزئیات ترسیم کرده و ارتباطات هریک را به آسانی مشخص سازد.

در حوزه مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)، نرم افزارهای گوناگونی برای طراحی، تحلیل و مدل‌سازی فرآیندها وجود دارد. بدون استفاده از این ابزارها، طراحی و پیاده‌سازی مدیریت فرآیندهای سازمان دارای ریسک و خطرات بسیاری خواهد بود. نرم افزار شناخته شده و قدرتمند ویژوال پارادایم، به شما امکانی را ارائه می‌کند که بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن دیاگرام‌های جریان داده (DFD) را ایجاد کرده و چارت سازمانی و ده‌ها نوع دیگر از نمودارها را نیز به ساده‌ترین شکل ممکن پیاده‌سازی نمایید. علاوه بر این‌ها، با نرم افزار مذکور می‌توانید 13 نوع مختلف از نمودار UML از قبیل نمودار کلاس، نموارد موارد کاربری، نمودار توالی، ارتباطات، نمودار فعالیت و … را ترسیم و از مزایای آن در جهت بهبود در فرآیند اجرای پروژه‌های خود بهره ببرید.

ویژگی های نرم افزار Visual Paradigm :

    • امکان طراحی نمودار کلاس، نمودار موارد کاربری، نموار توالی، نمودار ارتباطات، نمودار فعالیت و …
    • فراهم‌سازی امکانات گسترده و قدرتمند در زمینه مدیریت پروژه
    • دارا بودن ده‌ها ابزار پیشرفته و قدرتمند برای مدیریت فرآیند کسب و کار
    • امکان مدل‌سازی انواع سیستم‌ها و ترسیم نمودارهای یو‌ام‌ال (UML)
    • امکان ترسیم نمودار ای‌آر برای مدیریت و مهندسی پایگاه داده
    • امکان تبدیل یو‌ام‌ال به کد
    • امکان مدیریت فرآیندهای کسب و کار تیمی

نرم افزار LanFlow

نرم افزار LanFlow
نرم افزار LanFlow

نرم افزار LanFlow ابزار رسم شبکه و LAN که به کاربران در ایجاد نقشه های شبکه کمک می باشد. توسط این نرم افزار شما می توانید شبکه، اینترنت، مخابرات، کامپیوتر و نمودارهای شبکه ای بزرگ با حداقل تلاش بسازید. شما می توانید طرح و سند شبکه، کابل کشی و سیم کشی و ارتباط جریان ها و فرآیندها را طراحی نمایید. LanFlow شامل نمادهای شبکه ای 2D و 3D، نمادهای رئوس مطالب و برخی از نمادهای بلوک اولیه رسم نمودار می باشد. به علاوه شما می توانید کلیپ هنری تجهیزات شبکه خاص از محیط خود را ارائه کنید. LanFlow ساده ترین و سریع ترین راه حل برای مدیریت و مستند سازی شبکه شما می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار PaceStar LanFlow:

    •  شامل صدها اشکال از پیش تعریف شده و نمادها از جمله 3D خاکستری، سیاه و سفید و مجموعه نماد کلی
    •  شامل چندین الگوهای نمودار از پیش تعریف شده با هر سبکی از نمادها
    •  ایجاد سبک خود با ترکیب خصوصیات، اشکال، رنگ ها، چهره و رفتار خود
    •  ایجاد نمودار قالب های سفارشی
    •  قابلیت زوم و اسکرول با ده ها ویژگی های بصری ساده و راحت
    •  خط می تواند بسیاری از سبک های مختلف، رنگ ها، منحنی، الگوها، نمادهای پایان (فلش) را داشته باشند
    •  دارای ابزار ترکیب و تنظیم
    •  کپی یا خارج کردن نمودارها به برنامه های دیگر
    •  وارد کردن گرافیک خارجی و کلیپ هنری برای استفاده در نمودار شما
    •  پشتیبانی از EMF ،BMP ،JPG
    •  قرار دادن لینک پیوند نمادها به نمودارهای دیگر ، صفحات وب یا اسناد
    •  شامل مجموعه کاملی از flowcharting
    •  ایجاد صفحات وب از نمودارهای خود در مرحله اول
    •  ذخیره و پشتیبان گیری خودکار
    •  فعال کردن “عوارض” (همچنین به نام جهش یا crossovers) برای روشن کردن خط مسیریابی
    •  افزودن برچسب های متنی freeform در هر نقطه نمودار و یا اضافه کردن برچسب توضیح
    •  برچسب اتصالات متصل به خط (کابل) و تنظیم کردن زمان حرکت خط
    •  برچسب جریان متصل به نقطه خط ملاقات نماد
    •  برچسب شکل ضمیمه به نمادها
    •  فاصله خط قابل برنامه ریزی است
    •  اتصال به هر نقطه روی نماد
    •  اشیاء گروه برای ایجاد اجسام بزرگتر
    •  واحد اندازه گیری انگلیسی (اینچ) و یا متریک (میلی متر)
    •  سازگار با کتابخانه های نماد Netzoom از فن آوری های Altima

نرم افزار NetProbe

 

نرم افزار رایگان Network Notepad

Network Notepad
Network Notepad

نرم افزاری جدید و کاربردی در زمینه طراحی نمودارهای مربوط به شبکه‌های رایانه‌ای به همراه عبارات متنی است. با استفاده از این نرم افزار، کاربران می‌توانند انواع تجهیزات شبکه نظیر روتر، سوئیچ، سیستم‌های رایانه‌ای و … را به عنوان اشیای موجود در نمودار مورد استفاده قرار داده و هریک از آن‌ها را با استفاده از خطوط ارتباطی به همدیگر مرتبط نمایند. همانطور که می‌دانید، عبارت «شبکه» در دنیای دیجیتال به معنای ارتباط سیستم‌های رایانه‌ای به همدیگر است. نرم افزاری که در این مطلب از سایت یاس دانلود برای شما بازدیدکنندگان عزیز آماده کرده‌ایم، امکانی را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید ضمن استقرار تجهیزات مختلف شبکه، ارتباط آنان با همدیگر را برقرار سازید.

در واقع این نرم افزار ر می‌توان به عنوان یک ابزار شبیه‌ساز بصری برای ارتباط میان تجهیزات شبکه به شمار آورد که با دارا بودن تجهیزات شناخته شده و پرکاربرد در شبکه‌های رایانه‌ای، امکان مصورسازی نقشه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کامپوننت‌های موجود در این نرم افزار، دارای یک دسته‌بندی جامع و دقیق هستند که با یک جستجوی ساده، کاربر می‌تواند به انواع تجهیزات مورد نیاز خود برای طراحی نمودار دلخواهش بهره‌مند گردد.

 

ویژگی های نرم افزار Network Notepad :

    • امکان مدیریت آسان تجهیزات و طراحی آسان نمودارهای شبکه
    • دارا بودن دسته‌بندی دقیق برای کلیه اجزا
    • رابط کاربری بسیار ساده
    • امکان چاپ نتایج
    • قابلیت نام‌گذاری دقیق کامپوننت‌های شبکه
    • پشتیبانی از فلوچارت‌ها

آرایش کابل 

آرایش کابل 
آرایش کابل

زمان سوار کردن تمامی تجهیزات شبکه (مانند سرورها، سوییچ‌ها و روترها) در رک سرور، آرایش کابل‌های شبکه مسئله‌ای است که در بسیاری از مواقع از آن چشم‌پوشی می‌شود. بدون وجود یک راهکار مناسب جهت مدیریت کابل‌های شبکه در داخل رک، تمامی کابل‌های شبکه به شکل اسپاگتی درمی‌آیند.

در این حالت مدیریت کابل‌ها برای تکنسین‌های IT و نصاب‌ شبکه های کامپیوتری در بسیاری از دیتاسنترها به چالش بزرگی تبدیل می‌شود. چگونه باید یک رک سرور را سازمان‌دهی کرد؟ برای جلوگیری از ایجاد یک وضعیت آشفته، قبل از نصب رک سرور برنامه ریزی ها انجام شده و مقداری زیادی ابزارآلات و تجهیزات از پیش آماده می‌شود.

 

 تعیین مسیر عبور و انتخاب بستر کابل شبکه

 تعیین مسیر عبور و انتخاب بستر کابل شبکه
تعیین مسیر عبور و انتخاب بستر کابل شبکه

با توجه به شرایط فیزیکی محیط نوع بستر شبکه را تعیین نمایید. بطور مثال استفاده از ترانکینگ، داکت، لوله پلی اتیلن، سقف یا کف کاذب، سینی کابل و …

سایز داکت، لوله ، ترانکینگ و هر بستر دیگری را که قرار است کابل شبکه در آن قرار گیرید را بگونه ای در نظر بگیرید تا به کابل های شبکه هیچگونه فشاری وارد نشود و آزادانه در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

سینی کابل‌ها نباید اضافه بار داشته باشند. سینی‌های کابل معلق را باید در جای خود محکم ثابت کرد، حال یا به گیره‌های سقفی یا آنکه از رکی (rack) که در زیر قرار دارد به این منظور استفاده می‌شود. درصورتی که سینی بسیار سنگین وزن باشد، امکان دارد از دیوار یا سقف بر روی وسایل و تجهیزات گران قیمت افتاده و به آنها آسیب بزند.

در صورت استفاده از ترانکینگ، حتما از پارتیشن استفاده کنید تا کابل برق و شبکه را از یکدیگر جدا شده و کابل شبکه تحت تاثیر نویز کابل برق قرار نگیرد.

در صورت استفاده از لوله ، حتما از دو لوله ، یکی برای عبور کابل برق و دیگری برای عبور کابل های شبکه استفاده نمایید. همچنین سعی کنید تا لوله ها کمی از یکدیگر فاصله داشته باشند.


انتخاب نوع کابل،برند و استاندارد کابل شبکه

 

 

انتخاب نوع کابل،برند و استاندارد کابل شبکه
انتخاب نوع کابل،برند و استاندارد کابل شبکه

 

کابل شبکه بدون فویل و شیلدUTP : Unshielded TP
هر زوج دارای فویل جداSTP : Shielded TP
کابل شبکه فویل دارFTP : Foil TP
شیلددار و فویل دارSFTP : Shielded Foil TP
شیلد دار و هر زوج دارای فویل جداSSTP : Shielded STP

 

انتخاب تجهیزات نصب و راه اندازی شبکه

 

انتخاب تجهیزات نصب و راه اندازی شبکه
انتخاب تجهیزات نصب و راه اندازی شبکه

 

لیبل گزاری کابل شبکه 

 

لیبل گذاری کابل شبکه
لیبل گذاری کابل شبکه

 

تست و بررسی سرعت کابل شبکه

تست و بررسی سرعت کابل شبکه
تست و بررسی سرعت کابل شبکه
تست و بررسی سرعت کابل شبکه
تست و بررسی سرعت کابل شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اصطلاحات شبکه و اینترنت

ی آوریل 10 , 2022
اصطلاحات شبکه و اینترنت ISP یا Internet Service Provider: شرکت تامین کننده اینترنت LAN یا Local Area Network: شبکه محلی کوچک در مقیاس خانه یا دفتر MAN یا Metropolitan Area Network: شبکه متوسط در مقیاس شهر یا استان WAN یا Wide Area Network: شبکه وسیع و گسترده در مقیاس کشوری […]
اصطلاحات شبکه و اینترنت

مهندس ارشد شبکه

فرهاد نوجوان کارشناس IT و شبکه

توسعه گران شبکه هوشمند نت مپ گروهی از بهترین کارشناسان شبکه با هدف خدمت رسانی به شما عزیزان و کسب رضایت شما دورهم گرد آمده ایم

دسترسی های سریع